Office 365 Kørekort

Office 365 kørekort til brugere, giver dig et indblik i at arbejde i sky’en. Du bliver klædt på til at arbejde effektiv med de primære programmer og funktioner i Office 365 som er fremtidens digitale arbejdsplads der tilbydes af Microsoft. Er du teamleder eller har ansvaret for kommunikationen, har vi et tillægsmodul. Se Creator!

Kurset starter med en grundig gennemgang af, hvad Office 365 er, herefter OneDrive (din personlige online mappe), og dine muligheder for at gemme, åbne og dele filer med andre. Du får forståelsen for at arbejde på din PC, online eller via mobil og alle de fordele der kommer heraf.
Derefter er der fokus på Teams som er det vigtigste samarbejdsprogram i Office 365. Teams kan forklares som et online kontorlandskab, forstået på den måde at alle kan dele, chatte, holde møder, gemme, åbne og koordinere samme sted.

Teams bygger på deling af filer fra SharePoint
(Jeres virksomheds/afdelings online fælles mappe)

Office 365 Kørekort med Teams og OneDrive

Office 365 kørekort

Office 365 Kørekort

Beskrivelse

Med online kursus får du ubegrænset adgang til Office 365 Kørekort.

På vores online kurser med Office 365 Kørekort får du de fornødne værktøjer til at kunne arbejde med OneDrive og Microsoft Teams i din hverdag, så dit arbejde bliver meget mere effektivt. Du kan tage kurserne lige så mange gange du vil, og når du vil, så du kan sammensætte dit eget uddannelsesforløb.

Tilmelding til Office 365 Kørekort online kursus

Når vi har modtaget din tilmelding, får du en mail med login og adgangskode til kursuskalenderen i Bosholdt Academy.
Her kan du selv vælge, hvilke datoer der passer dig bedst, at tage de enkelte moduler i Office 365 kørekortet.

Det er muligt at tage hele Office 365 kørekortet (alle 5 moduler) på blot 5 dage. Du kan også vælge, at sprede undervisningen ud over flere dage, det er helt op til dig. Har du spørgsmål så giv os et kald – vi sidder klar til at hjælpe dig!

Kurset er fordelt på 5 moduler á 2 timers varighed fordelt på 5 dage.

Pris DKK 3.995,- eksl. moms
(Kontakt os for rabat ved større firmaløsninger.)

Udfyld formularen og vi kontakter dig.

Varighed

5 moduler af 2-timers varighed. (1 modul i OneDrive og 4 moduler i Teams)

Forudsætninger

Der kræves ikke kendskab til Office 365, men kendskab til den gamle Office pakke er en klar fordel.

Indhold

OneDrive for Business
En grundig introduktion til OneDrive for Business, så du kan anvende programmet effektivt i din arbejdsdag. Lær at dele dine filer med andre via OneDrive, og få kendskab til funktionen, samtidig redigering. Vi gennemgår, hvordan man opretter nyt, redigerer, sletter, deler filer og forskellige tilladelser. Vi forklarer også samspillet mellem Microsoft Office og OneDrive for Business.

Modul 1: Hvad er Office 365 og OneDrive for business

  • Hvad er det
  • Hvordan virker det
  • Hvilke muligheder tilbyder Office 365
  • Præsentation af de mest anvendte programmer I Office 365 og samarbejdet med Office
  • Hvordan kommer jeg bedst fra start

Arbejde med egne filer

  • Gemme i OneDrive for Business via PC, OneDrive, mobil
  • Åbne filer fra OneDrive
  • Oprette nye filer, mapper via browser, OneDrive for Business

Samarbejde mellem brugere

  • Dele med andre brugere internt og eksternt vs. sende som vedhæftet fil
  • Samtidig redigering
  • Versionsstyring
  • Kommentarer og Registrer ændringer
  • Se aktiviteter og åbne tidligere versioner af dokumentet

Microsoft Teams
En introduktion til Microsoft Teams og programmets mange muligheder. Få indblik i, hvordan Teams kan anvendes i arbejdsdagen til at effektivisere samarbejdet mellem kollegaer og afdelinger.

Indhold

Modul 1: Introduktion til Teams

  • Overblik – OneDrive, SharePoint og Teams
  • Navigation – rundvisning
  • Struktur og rettigheder
  • Samtaler

Modul 2: Effektiv personlig brug af Teams

  • Åbne filer
  • Gemme filer
  • Tagge andre i samtaler og filer (@)
  • Søgning i Teams
  • SharePoint
  • Synkroniser til egen computer

Modul 3: Kommunikation & planlægning

  • Chat
    • Start en chat med enkeltpersoner eller grupper
    • Omdan en chat til et opkald
    • Del en fil med personer i en chat
    • Del en fil med offline-deltagere (*)
    • Søg efter filer, indhold og personer (*)
  • Møder ”Skype”
    • Planlæg et møde fra Outlook
    • Del skrivebord eller app
    • Adgang til chat og filer under møder
    • Fast chatsamtale før, under og efter mødet (*)
    • @omtal personer, og brug hjerter i samtaler (*)
  • Opkald – “Skype”
    • Foretag, viderestil og overfør opkald
    • Chat, ring og hold møder fra din mobilenhed

Modul 4: Intro til opbygning + mobil

  • Indstillinger
  • Wiki og andet under “lll”
  • Mobil
  • særlige ønsker fra firmaet
  • Opsummering

Hent her en beskrivelse i PDF.

Online kurser er virtuelle kurser

På vores online kurser tilgår du kurset via internettet fra din egen computer. Du logger på via det tilsendte link, hvor vores underviser sidder klar til at gennemgå kurset “live” med en gruppe deltagere. Det er et virtuelt kursus, så der er her mulighed for at stille spørgsmål undervejs via en chatfunktion i programmet. Sørg for at være klar 5 minutter før start og har testet, at lyd og evt. mikrofon virker.

Denne form for fjernundervisning har vi brugt i mange år. Virksomheder benytter sig af det, da der ofte kan være svært at afsætte en hel dag. Disse online kurser er opdelt i moduler og du kan selv bestemme hvornår du vil tage de næste moduler.

Vælg mellem flere datoer, hvornår du vil tage kursets forskellige moduler.
Ved booking vælger du dato for det første modul. Hvis kurset har flere moduler, booker du kursets resterende moduler, når det passer dig.