Digitaliser din arbejdsplads eller forretning – kom godt i gang med Microsoft 365

Digitaliser din arbejdsplads/forretning – kom godt i gang med Microsoft 365

Onsdag den 14-08-2024 fra kl. 09:00 - 16:002 dageTeknologisk Institut Taastrup

Mandag den 02-09-2024 fra kl. 09:00 - 16:002 dageTeknologisk Institut, Aarhus

Onsdag den 02-10-2024 fra kl. 09:00 - 16:002 dageTeknologisk Institut Taastrup

Mandag den 11-11-2024 fra kl. 09:00 - 16:002 dageTeknologisk Institut Taastrup

Mandag den 09-12-2024 fra kl. 09:00 - 16:002 dageTeknologisk Institut, Aarhus

DKK 7.999,-

ekskl. moms

2 dages varighed

På kurset vil du lære:

  • Mail:
      • Personlig tilpasning af egen Outlook
      • Forslag til en mappestruktur der virker
      • Brug af genvejstaster og omtale @ i mail
      • Korrekt brug af Emnelinje, Til, Cc og Bcc
      • Prioriter mail med Opfølgningsflag, både modtaget og sendte mails
      • Kategorier
      • Arkivering af mails
      • Hurtig Trin
      • Regler
      • Søgning og Søgemapper

    • Kalender:
      • Tilpasning af egen Kalender
      • Oprette, rediger og slette aftaler
      • Tildele tilladelser til andre
      • Tilføje og arbejde med andres kalender
      • Optaget og ledig tid, samt planlægningsassistenten
      • Mødesvar på mødeindkaldelse

    • To Do:
      • Opret mindre opgaver i Listen over daglige opgaver
      • Opret større opgaver i Opgaver
      • Se alle opgaver i Listen over daglige opgaver, herunder også mails med flagmarkering
      • Opret Outlook opgaver i OneNote
      • Intro til Planner
      • Se alle dine opgaver i To Do app
  • Hvad er Microsoft 365:
      • Microsoft Edge – log-in
      • com
      • Præsentation af de forskellige apps
      • Hvilke apps benyttes til hvilke opgaver
      • Muligheder for samarbejde
      • Adgang via mobilapp
      • Hvad er OneDrive:
      • Overblik over hvor dokumenter lageres i office.com
      • OneDrive navigation i office.com
      • Søg og filtrer
      • Hvordan virker synkronisering
      • Kontrol og opsætning af synkronisering
      • Synkronisering af filer og Sikkerhedskopi af Skrivebord, Dokumenter, Billeder
      • Personligt arbejde med egne filer i OneDrive:
      • Oprette filstruktur
      • Oprette, gemme, rediger, slette og gendanne dokumenter

    • Samarbejde med andre via OneDrive:
      • Deling af filer – via Outlook, Office.com og Office applikationer
      • Rettigheder – læse-, eller redigeringsrettigheder
      • Samtidig redigering – registrer ændringer, kommentar og brug af @ og versionsstyring
      • Overblik over hvad du har delt og hvad der er delt med dig
      • Overblik over samarbejde under møder
      • Stop deling
  • Teams struktur:
    • Hvad er Teams
    • Personlige indstillinger og tilpasninger for Teams applikationen
    • Brug af kanaler – Standard, Privat og Delt
    • Rettigheder
    • Slette og gendanne Kanaler

  • Filhåndtering:
    • Oprette filstruktur
    • Oprette dokumenter
    • Samarbejde i dokumenter, herunder Gennemse ændringer
    • Slette og gendanne dokumenter
    • Versionshistorik

  • Kommunikation via Indlæg:
    • Oprette, formater, indhold og rediger Indlæg
    • Tagging
    • Reaktioner og svar
    • Søgning

  • Øvrige applikationer:
    • En kort intro til de mest anvendte applikationer i Teams fx: Planner, Lists og Whiteboard
    • Hvilke applikationer benyttes til hvilke opgaver
    • Hvordan tilføjes applikation til en Kanal
  •  
  • Kommunikation
    • Lukket kommunikation vs. Åbn kommunikation
    • Mail versus Teams kommunikation
  • Chat:
    • 1 til 1 eller gruppechat
    • Muligheder under chat – formatering, reaktioner, opkald, deling af skræm, øvrige muligheder
    • Indstillinger for chat
    • Fastgør, Åbn i nyt vindue, slet, forlad, notifikationer
    • Søg i chat
  • Før
    • Indkaldelse via Teams eller Outlook og hvad er forskellen
    • Indstillinger for mødet
    • Forberedelse inden mødet – Agenda ved brug af LOOP, Afstemning, private rum, whiteboard tavle
    • Kamera og mikrofon
    • Indstillinger – baggrundseffekter og galleri

  • Under
    • Enhedsindstillinger – Kamera og mikrofon
    • Brug af chat
    • Håndsoprækning og reaktioner
    • Hurtig måling/rading
    • Brug af deltagerliste
    • Deling af skræm, Excel live og PowerPoint live
    • Brug af Private rum

  • Efter:
    • Fra agenda til mødereferat og opgavefordeling
    • Brug af OneNote
    • Brug af LOOP
    • Deltag i møder fra mobile enheder
  •  
  • Outlook
  • To Do
  • OneNote
  • Teams
        •  
      •  
  •  
Blive klogere på, hvad Microsoft 365 er
Planlægge din hverdag bedre med 365
Digitaliser med Outlook OneDrive og Teams
Oprette og dele filer i OneDrive
Samarbejde effektivt i Teams

Microsoft 365 er din adgang til den moderne arbejdsplads

Vil du arbejde smartere, hurtigere og mere effektivt? Vil du gerne skabe eller være en del af et stærkt og produktivt team, der nemt kan dele viden og informationer på tværs? Så er dette grundlæggende og grundige kursus i Microsoft 365 løsningen for dig og din virksomhed!

Microsoft 365 er en samling af de bedste applikationer fra Microsoft, der giver dig alt, hvad du har brug for i din hverdag – personligt og til samarbejde. Du får adgang til OneDrive, Teams, Outlook, To Do, og mange flere – alt sammen i skyen, så du og dit team kan arbejde hvor som helst og når som helst.

Du får en grundlæggende forståelse for, hvad Microsoft 365 er, og hvordan du kan bruge de forskellige applikationer i sammenhæng med hinanden. Du får tips og tricks til at optimere din arbejdsproces og spare tid og ressourcer.

Microsoft 365 er ikke bare et værktøj – det er en måde at arbejde på. Det er en måde at skabe bedre resultater, bedre relationer og trivsel på. Det er en måde at gøre din dagligdag lettere, sjovere og mere meningsfuld på.

Udbytte

Efter dette kursus, kan du:

  • Forstå, hvad Microsoft 365 er, og hvordan du kan bruge de forskellige applikationer til at løse dine arbejdsopgaver.
  • Planlægge din hverdag bedre ved at håndtere mails, opgaver og tid på en smart og effektiv måde.
  • Arbejde i skyen og have adgang til dine dokumenter fra forskellige enheder.
  • Oprette og dele filer i OneDrive, og udnytte de mange muligheder for at redigere, kommentere og samarbejde om dem med dine kolleger og kunder.
  • Kommunikere bedre med dine kolleger og kunder, både internt og eksternt, ved at vælge den rigtige platform til formålet.
  • Afholde bedre møder i Teams, hvor du kan skabe involvering, styre deltagere og følge op på resultaterne.
  • Samarbejde effektivt i Teams med både interne og eksterne partnere, og opbygge et godt klima som er involverende også for dem der arbejder på distancen.
Indhold
  • Organisere din mail og kalender med Outlook
  • Planlægge og prioritere dine opgaver med To Do
  • Gemme og synkronisere dine filer med OneDrive
  • Samarbejde og kommunikere med dine kolleger med Teams
  • Vælge den rigtige platform til det rigtige formål
  • Holde effektive og involverende onlinemøder med Teams
Målgruppe

Alle der er nye i Microsoft 365, eller som har arbejdet med det i en periode, men ikke oplever at få fuld udnyttelse af de muligheder at Microsoft 365 byder på

Forudsætning

Det er en fordel at kunne arbejde selvstændigt med Windows og Office applikationerne.

Form

Kurset består af en blanding af teori og praksis, hvor du får mulighed for at afprøve de forskellige funktioner i Microsoft 365. Du vil få feedback og tips fra en erfaren underviser, der vil guide dig gennem kurset. Ved at deltage i kurset vil du få mere ud af Microsoft 365, og blive mere produktiv, kreativ og tilfreds i dit arbejde.

På det fysiske kursus får du:

Kontaktinfo